Hplar 0 Postad 26 Maj , 2009 Kan tyckas vara en skitsak, men kan inte låt bli berätta om mitt toalettsjödrama. Hade 1971 en Alfa 24 med toaspolning rätt ned i sjön Vänern. Bad en duktig rostfri plåtslagare svetsa ihop en skräddarsydd rostfri tank som monterades i Alfan. Semestern hade startat, familjen mitt ute på Vänern, och dom som båtat på Vänern vet att det finns mycket horisont därute, fru och två små döttrar använde toan flitigt, stopp i hela skiten. Att tänka sig lösa detta problem liggandes vid brygga var inte ett alternativ, grejen var ju att kunna använda toan vid angöring. Det var vindstilla, varmt som bara den, jag i kallingar brottandes med den stinkande problematiken, tvärstopp i tanken fortfarande efter två timmar, då får jag ett utbrott, sliter loss den fina skräddarsydda rostfria tanken, tar mig ut på akterdäck och kastar iväg det hela med det glada tillropet dra åt h-e tankdj-l. 2002, alltså 31 år senare, finns fortfarande hela familjen barnbarn. Då rings jag upp av en Mariestadsbo som fiskat upp min tank i samband fiske och som undrar om jag tappat en fin rostfri tank? Jag undrade förstås hur kunde han veta att det var min? Joro, sa han, det finns en adresslapp med namn och allt, en sån där som försäkringsbolagen vill att man skall gömma nånstans i båten, i mitt fall på baksidan av min fina rostfria toatank. Av ren nostalgi kunde jag inte låta bli att återta min egendom, och kan ni tänka er tankdj-n var kemiskt ren invändigt. Sensmoral, Allt ordnar sig till slut! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 26 Maj , 2009 Riktigt kul läsning, det är ju tanken som räknas sägs det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tjingeling 1 Postad 7 Augusti , 2009 Håller helt med tidigare komentar, klart rolig läsning. Har själv en Alfa fast en av dom tidiga och kan inte låta bli att undra var du monterade hålltanken nån stans i båten? Har själv funderat på problemet men inte kommit på nån självklar placering/lösning av tanken. Det är ju ganska ont om plats eller grunt under durken i båten. Säker flera Alfa ägare än jag som har samma funderingar. Mvh Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser