Gå till innehåll
lördag 14 december 2024
wallden

Konstigt problem

Rekommendera Poster

Hej har en johnson 90hk 2taktare 87:a. Var ute och körde den i lördags och då gick den lite dåligt på tomgång så jag var inne i stan och köpte nya tändstifft till den, Bytte även blåsan tyckte den var dålig och en tändhattskabel lossnade men det var bara att byta till en ny. Nu till problemet motorn får inget bränsle är tvungen att trycka på blåsan för att den ska  få soppa, Var ju ute i lördags och då gick motorn bra på halvgas och fullgas det tycker jag är konstigt eller har man sån otur att bränslepumpen har gett sig kan man kolla det på någt sätt. Har pluggat igen den separataoljesmörjningen i vinter och blandar i olja själv. Vad är det för någon knapp under startnyckeln på reglaget tacksam tör svar

MVH WALLDÉN

Senast ändrad av wallden | 26 maj 2009 | 09:42

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter som det hänt något när du bytt blåsan. Den kan ju vara trasig eller att en slangklämma sitter fel och stryper hålet eller slangen pajat i sin innervägg när den anslöts eller skit i tanken eller samma skit som stoppar närmare motorn.Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Skulle kunna vara tank eller motoranslutningen för bensinslangen som inte är helt täta vid o-ringarna, om dom läcker så får du inget eller bara lite bensin till motorn.

MVH Jan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

har kollat det kommer bränsle till bränslepumpen så det är nog den som har gett sig. det går väl att köpa renoverings kitt till dom har jag för mig eller!!

Senast ändrad av wallden | 27 maj 2009 | 11:00

Senast ändrad av wallden | 27 maj 2009 | 11:01

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...