Gå till innehåll
tisdag 14 januari 2025
Tilly

Korkplugg??

Rekommendera Poster

Hejsan. Har nyligen köpt en Jofa Havsbris årsmodell okänd. Och nu till problemet- det sitter en korkplugg i golvet i storlek kanske 10cm. Jag antar att den har nån smart funktion, men vad? Problem 2 är att den är sliten och skulle behöva ersättas med något, men med vad? Och fram i fören fast på insidan har det lossnat en vit liten plugg som var trasig. Var kan jag få tag i lösningar till detta?

har tyvärr inga bilder på pluggarna men kan fixa om de behövs,

MVH Tilly

(obs bry er inte om bensinslangshålet)

post-10009308-1394235937,377_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag tror den första pluggen du menar är den ned till dubbelbotten. Spelar nog ingen roll om den sitter där, i värsta fall kan det komma upp lite vatten där och du blir blöt på skosulorna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller omvänt, du får ner vatten i skrovet vid regn och rusk. Förmodligen kan du ersätta pluggen med någon annan i samma dimension, huvudsaken att det blir tätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svar=) nu ska jag hitta något bra och täta med

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Tilly,

Vet inte om du fiskar från din båt? Min svåger fiskade ål i sin båt utan plugg, vad hände?

Jo, 5 st granna ålar smet ner i hålet, ha , ha, Helt kört att få ut dom, han höll på halva semestern utan att lyckas.

Ålarna dog så småningom, med en doft som du kan tänka dig.

Så fixa några plastpluggar! Det är mitt tips.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha illa. Jo de e fiske som båten ska användas till. Vart kan jag få tag i plugg till dubbelbotten? Tänkte jag skulle testa Linköpings enda båtaffär i morgon o hoppas på tur.

63.5 millimeter...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...