Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
us_oberg

Växelhusolja från Biltema eller ej?

Rekommendera Poster

Duger växlehusoljan från Biltema i en Yamaha-utombordare på 85 hk från 1996?

En del experter säger att det är samma smörja. Originaloljorna från märkesförsäljarna har bara finare förpackning och högre pris enligt en del rykten. Jag tycker inte man skall köpa billig skit utan satsa på kvalitet eftersom det är billigast i längden. Men jag vill heller inte köpa svindyr växelhusolja på Yamaha om det nu är samma smörja som sagt...

Vad säger ni? Synpunkter, erfarhenheter mottages varmt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Högst upp på sidan hittar du Sök i LRF Medias marina nätverk.
Knacka in sökterm växelhusolja biltema.

Sen har du några timmars läsning framför dig Tungan

Själv har jag i vart fall i 10 år enbart haft Biltema oljor/fetter etc i allt jag äger/ägt..bilen,inombordarna, traktorn, grävmaskinen, gräsklipparen & trädgårdstraktorn, honda-4takts-trimmern, 2-takts-utombordarna, dörrgångjärnen a.s.o.

Inget har skurit eller nåt utan tuffat på...men så är inte något av det heller prestandamaskiner som körs på yttersta gränsen utan mer åt bruksmaskins-hållet.

Senast ändrad av Gunnar_ | 25 maj 2009 | 20:28

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den duger absolut.Använder Biltemas oljor till allt jag äger och har ägt.Kör tom 4 takt cross med deras olja utan problem och det ska vara bland det värsta man kan utsätta olja för har jag hört.Körde banracing för ett par år sedan också utan problem,just bytt olja i min båt 2x10 liter för samma pris som en 4 liters dunk på fina Marin affären. Mvh Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...