Gusta 0 Postad 25 Maj , 2009 Hej,finns det nån här som har en sån,köpte en gammal jävel,funkar pefekt,men jag får bara kanal 16-7-17-27-37osv upp till 77 tror jag.Kan det vara så att bara dom kanalerna finns,eller hur ändrar jag det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svenke 1 Postad 25 Maj , 2009 http://styret.no-ip.org/docs/Shipmate RS 8000 VHF Service Manual.pdf https://www.2instructions.com/search.php?cmarque=SHIPMATE&modele=RS 8000 Prova dom här länkarna, om du inte redan gjort det, den är säkert programmerad att scanna dom kanalerna, för fler kanaler finns det. Annars så var det Rauff & Sørensen A/S som utvecklade Shipmate som sedan såldes till Norska Simrad 1984. maila Simrad , dom kanske kan hjälpa till? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gusta 0 Postad 25 Maj , 2009 Tack,har kollat lite på dina sidor,börjar tro att den ena knappen för kanalerna är trasig,om ingen här som har en dyker upp,som vet hur den funkar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 26 Maj , 2009 Hej! Vilka siffror du får till vänster i displayen beror på vad som står till höger och tvärt om. Båda rattarna ska dockl alltid fungera och man ska i alla fall kunna få - - i displayen. Händer ingebnting alls när du vrider på den högra ratten så är den med största sannolikhet trasig. Där finns ingen scanfunktion i RS-8000, bara en Dual Watch som man aktiverar genom att dra ut dimmerratten, varpå DW-dioden under TX-dioden till vänster om displayen tänds. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gusta 0 Postad 26 Maj , 2009 Tror du har rätt Cerber,när jag vrider på den högra ratten,känns det inget motstånd som i den vänstra,måste vara trasig.Dualen funkar,men jag får som sagt inte dom kanaler jag vill ha,får lämna tillbaks skiten.Har köpt den hos båtmats,han är reko Senast ändrad av Gusta | 27 maj 2009 | 01:00 Senast ändrad av Gusta | 27 maj 2009 | 01:05 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trolle 0 Postad 23 Juni , 2009 Jag har fått en Shipmate 8000. Var finns L1 och L2? / Trolle Senast ändrad av trolle | 23 juni 2009 | 10:16 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 23 Juni , 2009 Finns inte L1 och L2 på RS 8000 om de inte är särskilt programmerade från början. Extrakanalerna ligger på P1-P6, men för att veta vilken som är vilken, om där överhuvud taget finns något inprogrammerat, så måste du antingen testa, mäta eller få tag i protokollet som den som en gång programmerat burken skrivit ut. Om han/hon skrev ut något alls vill säga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser