Gå till innehåll
fredag 24 januari 2025
klovervagen

Köp av: "four winns 205 sundowner 1989"????

Rekommendera Poster

Vad tror ni om köp av en sån båt?
Är det ett dåligt köp?
Vad ska man se upp med..och titta extra noga på??

Motorn är en OMC V6 4.3L

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Båten är det nog inga problem med mem Varning, varning för allt som har med OMC inombordare att göra. Det finns en anledning till att dessa har bytts ut i många båtar. Riktigt Ford skräp, tyvärr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du borde vara nöjd med varningen ..  en motor med nytt drev kostar massor ( ca100T och uppåt ) . de vill du inte lägga på en gammal 4w205 , klart är du tokkär i båten och vill behålla den i många år , då kanske det kan vara känslomässigt värt det !

Som min gamla ChrisCraft.. jag lägger ner galet mycke pengar på den , men då är jag också förälskad upp över mina öron .. :-)  .. då är det en helt annan femma !  

vart du klokare nu ...  hahahaha

post-11345-1394235936,9576_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag åker själv med OMC motor och Cobra drev och har inte behövt röra drev eller motor annars för vid service på dom 3 åren jag haft båten.

Är grejorna bara skött så spelar de ingen roll om de står Volvo, Mercusier eller OMC!!!

Mvh 23an

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp ..   så en motor blir ''bara''  kanske 70-80T ..plus jobb !  Nu gissar jag bara,  men man kan hitta motorer på nätet , bara för att få en hint om kost ... jobb tillkommer , kan vara förhandlingsbart  efter somm du köper en ny motor ......( kanske :-)

Det billiga alternativet har inte diskuteras ännu ...  du kör tills det rasar och renoverar den gamla motorn för  halva pengen ..  inte helt fel kanske !?!?! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

mm, precis...när en motor rasar så lär det ju inte bli skit av allt i precis hela motorn...Det är väl inte värre än om en vanlig bilmotor skulle rasa eller är jag helt ute och cyklar nu i mitt resonemang??

Är det bara bra skött och man sköter oljebyten och allt sånt, så kan ju en motor gå väldigt länge...

Tänkte  bara höra vad som kan vara normalt i antal timmar på en motor som är från 1989...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad är det som händer med dessa motorer när de rasar..Någon som kan förklara för mig???

MVH DAVID

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...