Sitell 0 Postad 24 Maj , 2009 CAV-pumpen på min MD7A läcker vilket bland annat leder till att motorn är svårstartad då den stått ett tag. Ett annat problem är att det bildas en liten pöl med diesel under motorn... Läckaget är vid vredet som stänger av bränslet. När jag drar ut stoppreglaget vrids detta reglage uppe på pumpen. På den bifogade figuren saknas vredet men jag har angett med en ring var det är placerad. Min fråga är nu: Hur får man detta tätt igen? Jag vill ogärna börja skruva på pumpen för det verkar vara komplicerat. Är det någon som har erfarenhet av liknande läckage på CAV-pumpar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 25 Maj , 2009 Vet att jag läst om något liknande på drevias forum kolla där drevia.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 25 Maj , 2009 Det är bara att släppa på locket och byta o-ringar på både stoppaxeln och gasaxeln samt ny pack för locket men se upp för under locket när man lyfter detta så finns det lite fjädrar som man skall hålla ordning på Och samtidigt när man lyfter locket så får man skjuta in axlarna så det blir kvar på pumpen. Detta fel är ganska vanligt på dessa pumpar. /Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sitell 0 Postad 25 Maj , 2009 Tackar för svaren. Men det verkar inte helt lätt att få allt på plats igen. Särskilt inte som det sitter lite svåråtkomligt. Men det kanske inte är så svårt att få tillbaka allt på plats igen? Har ni själva gjort arbetet? Bifogar en bild där man ser fjädern som nämndes. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 25 Maj , 2009 Jepp har gjort det några ggr. Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser