Bav30 0 Postad 24 Maj , 2009 Bränslemätaren visar 8 st streck, trots att jag kör med båten så flyttar inte mätaren/strecken så mina funderingar är om det är någon inställning på instrumentet eller om det är så illa att givaren är trasig? vad jag har sett så är det inte helt lätt att komma åt tanken utan att skruva ner delar av inredningen i aktern för att få bort durkplattan som sitter bak. Har någon haft detta problem med mätaren förut? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 24 Maj , 2009 Nu vet jag inte hur det är på andra Yamarinbåtar med jag har en Yamarin 5820/58BR och Yamaha tankmätaren (staplarna) i hastighetsmätaren är inte mycket att lita på. Jag vet inte om det är mätaren som är oprecis eller tankens utforming som gör att visningen inte går att lita på. Jag skaffa en bräsleflödesmätare och då får jag reda på kvarvarande bränsle på litern när. Har det fungerat korrekt nån gång förut? Är båten ny så du har garanti? Hur stor tank har du - 90 liter? Tror inte det är sån precision i tanken och mätaren att 1 stapel = ca 11 liter (om du har 90 liters tank). Det kan nog vara lite hipp som happ (så var min i alla fall, fungera men man visste ju inte egentligen hur mycket soppa man hade kvar vid ett givet ögonblick, först när man tanka så ja gick det i så lite (el mycket). /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bav30 0 Postad 24 Maj , 2009 Det går i 90 liter i tanken, men jag har gjort av med 20-25 l coh den rör sig inte så det är lite skumt. Båten är köpt beg i år men det har stått still i två år så motorn hade bara gått 2 timmar sen ny så garantin har gått ut. Får nog skruva loss inredningen för att komma åt tanken och se om det är givaren som är kass. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser