btc_andersson 0 Postad 24 Maj , 2009 Hej! Har en ryds tumlaren och hardtopen har börjat tappa färg samt gulnat, båten är sjösatt och jag kan endast därför måla om hardtopen och ovansida av akter osv. Jag undrar var jag ska ha för redskap?? det är ju bara past, ska jag slipa det lite först? tvätta med aceton? vilken färg ska jag ha?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainHowdy 1 Postad 24 Maj , 2009 Är den så ful i färgen att du måste måla den i vattnet? Låter ju jäkligt bökigt. Måste väl vara enklare att ta upp den och göra det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 24 Maj , 2009 Instämer med tidigare inlägg. Ta upp båten, annars blir det garanterat besvärligare att göra jobbet. Hyr eller låna en trailer om du inte har en själv. Här finns många bra tips angående målning av båtar: http://www.yachtpaint.com/sweden/default.asp Senast ändrad av Flipp760 | 24 maj 2009 | 20:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
btc_andersson 0 Postad 22 Juni , 2009 Nu är det ju inte båten som ska målas om, utan den skall målas invändigt samt sjävla hardtopen på båten då all färg har flagnat bort eller gulnat pga förra ägares misskötsel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 22 Juni , 2009 Invändigt kan funka i sjön, men skall du måla HT:n utvändigt står min rekommendation om att göra det på land fast. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sotarn 0 Postad 22 Juni , 2009 Invändigt kan du köra med vanlig halvblank våtrumstäckfärg, förslagsvis vit. Det har jag gjort och det blir enligt mig rätt fräscht och ljust. Jag har målat både tak och sidor (skrovsidorna var vinylklädda och lite blekta, färgen sitter kvar även där). Ingen grundfärg utan jag strök direkt ungefär 3 gånger med täckfärgen. Ge dig inte på att måla om skrovet i vattnet. Det är ju så enkelt att ta upp båten för det! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser