Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
strober

Bottentvätt i Wasahamnen?

Rekommendera Poster

Hej, är det någon som provat bottentvätten i Wasahamnen? Tänkte att det vore ett bra alternativ till att låta bli bottenmålning då man ligger i Mälaren men ibland slussar ut. Vad kostar den? Bokar man tid? Drive in?

Har mailat info@wasahamnen.se 3-4 gånger sedan mitten av april och man får bara svar från deras mailserver att de har full inbox! Hur seriöst är det av de ansvariga på en skala?? Obestämd..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag ligger i mälaren och bottenmålar inte !

behöver inte ens använda mig av bottentvätten !

I trosa finns en bottentvätt som jag har använt på förra båten , kosta 250kr och tog en kvart ca ...

post-11345-1394235936,3302_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, Jag låg i Wasahamnen i helgen och det finns ingen tvätt kvar där! Eller så har den inte blivit monterad ännu.

Vad jag reagerade på är dock att vi låg där från Torsdag till Söndag samt ca 50-60 båtar till. Lapp på hamnkontoret sa att det skulle vara bemannat 0800-1000 varje dag men det fanns inte en människa där under hela helgen...... Bra sätt att driva företag på eller.... Ca 60 båtar hälften använder el 13200:-/dygnet *3 en nätt förlust på ca 40000:-. Dusch och toaletter städades, koden gick runt bland alla, INGEN tog betalt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är inte förvånad. Är en av de mest misskötta hamnarna i Sverige. Ett läge som är underbart och mitt inne i en huvudstad som Stockholm. Jämför med tex kalmar där turistföreningen sköter hamnen mitt i stan och där det finns fina faciliteter att nyttja och en välskött hamn.

Titta på ybommarna i Wasahamnen som är helt slut och istort sett utan skydd (trasiga) för metalldelarna vilket gör att man inte vill gå in mellan dom.

Tråkigt på en hamn som skulle kunna vara en fin båtturist attraktion. Men man gör väl sina pengar under båtmässan som också är av karaktären skandal. Man tar hutlöst betalt av utställarna för att dom skall få ha sina båtar där och sen tar man en rund hacka av de som vill titta. Öppna varv har en annan filosofi där man tar lite betalt av utställarna och låter besökarna gå in gratis men det sköts av leverantörer och tillverkare.

Men Wasahamnen drivs av privat entrepenör som antagligen är nöjd med vad man drar in på utställningen och låter det förfalla däremellan.

Tycker Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...