andersktm 0 Postad 24 Maj , 2009 Hej. Jag skulle behöva veta vilka kablar som är vad på en yamaha 55 tidig 80tal. Dom som finns är: Grå Röd Svart Blå Gul Brun Grön Röd svart antar jag är & - . Blå går till elchoke Brun går till startmotorn, och det går att köra direkt mot batteriet och även mot röd smal kabel. Vad ska man använda? Två kablar borde vara till en nyckel? Jag kopplade ihop grön grå och fick då igång motorn, men den stängdes inte av då jag drog isär kablarna. Tacksam för hjälp /Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 24 Maj , 2009 Hej, Ta hem den här PDF filen och skriv ut och sätt dig i lugn och ro så löser du nog det hela.http://www.algonet.se/~boem/Wiring/Wiring_colors.pdf /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andersktm 0 Postad 25 Maj , 2009 Tackar! Nu blev det mycket enklare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andersktm 0 Postad 21 Juli , 2009 Nu går motorn bra, men jag får ingen laddning till batteriet. Ska den gröna kabeln in på eller - ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frans73 8 Postad 21 Juli , 2009 Har du kopplat grön till batteri, den är laddning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 21 Juli , 2009 Vill minnas att två gröna var växelströmssidan till likriktaren, efter likriktaren röd och svart minus. En av de två gröna växelströmståtarna går fram till reglaget för anslutning av varvräknare. Rekommenderar att du kolla upp detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andersktm 0 Postad 18 Augusti , 2009 Jag fattar fortfarande inte om motorn laddar som den ska. Mäter jag på & - i motorn har jag bra kräm, ca 13 v på tomgång. Men mäter jag samtidigt på batteriet så får jag helt olika. Allt ifrån 12,55 - 12,75 I en bil vet jag att man bör ha ca 13,7 över batteriet på tomgång. Skiljer sig ladd-kontruktionen på en båtmotor eller? Tacksam för hjälp och svar /Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser