strandad 0 Postad 24 Maj , 2009 Jag ska äntligen ljuddämpa motorrummet ordentligt så man slipper tinitus när man drar i gasreglaget. Tänkte först riva bort de gamla mattorna men kom på att de kanske kan funka som grund om man limmar de nya ovan dessa. Har förresten köpt den tjockaste varianten på biltema. Antar att en del har åsikter om de mattorna men rätt monterat kommer de knappast göra mig besviken. Då till själva frågan, borde man avlägsna de gamla dämpmattorna eller inte? Vad säger de lärde? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomAh 0 Postad 25 Maj , 2009 Borde väl vara bäst att ta bort de gamla och göra rent - så att de nya ska fästa ordentligt. De gamla på min båt gjorde ingen nytta alls, så jag valde att ta bort dem och tvätta rent innan jag satte i nytt material Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strandad 0 Postad 25 Maj , 2009 Ja det är kanske bäst... Risken är väl annars att det blir så tungt att de inte fäster på de gamla... Tack för rådet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pheubus 2 Postad 25 Maj , 2009 Självklart dämpar även gammal isolering. Problemet är att det dels är svårt att fästa ny isolering på gammal samt att det inte ser särskilt snyggt ut. Du får inte heller den där snygga fräscha looken som om du endast hade ny isolering Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strandad 0 Postad 2 Juni , 2009 Slet bort all gammal isolering, tvättade av och limmade på med kontaktlim... Blev faktiskt snyggt... Tack för era inlägg! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser