Gå till innehåll
fredag 28 februari 2025
strandad

Råd om ljuddämpning

Rekommendera Poster

Jag ska äntligen ljuddämpa motorrummet ordentligt så man slipper tinitus när man drar i gasreglaget. Tänkte först riva bort de gamla mattorna men kom på att de kanske kan funka som grund om man limmar de nya ovan dessa. Har förresten köpt den tjockaste varianten på biltema. Antar att en del har åsikter om de mattorna men rätt monterat kommer de knappast göra mig besviken.

Då till själva frågan, borde man avlägsna de gamla dämpmattorna eller inte? Vad säger de lärde? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Borde väl vara bäst att ta bort de gamla och göra rent - så att de nya ska fästa ordentligt. De gamla på min båt gjorde ingen nytta alls, så jag valde att ta bort dem och tvätta rent innan jag satte i nytt material

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det är kanske bäst... Risken är väl annars att det blir så tungt att de inte fäster på de gamla... Tack för rådet!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Självklart dämpar även gammal isolering. Problemet är att det dels är svårt att fästa ny isolering på gammal samt att det inte ser särskilt snyggt ut. Du får inte heller den där snygga fräscha looken som om du endast hade ny isolering

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Slet bort all gammal isolering, tvättade av och limmade på med kontaktlim... Blev faktiskt snyggt... Tack för era inlägg!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...