Gå till innehåll
lördag 02 november 2024
marko4

Suzuki 115-DF,tiltar ej upp hela vägen?

Rekommendera Poster

Plötsligt så tiltar motorn bara upp 1/3 mot vad den gjort tidigare....när jag tittar på tiltmätarn så visar den helt nere i nerläget  å sedan helt uppe när den stoppar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Du eller något barn har inte råkat komma åt spärren på motorn som reglerar hur mycket man kan tilta motorn? Du har säkert kollat detta men jag tänkte bara ifall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ok,det verkar vara ngt sådant enkelt...tittade i instruktionsboken ang powertrim/tilt men hittade inte ngn sådan spärrfunktion?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På min suzuki df140 sitter det en liten rund grej med en micro brytare på under motorn .

den bestämmer när motorn ska sluta tillta up .

jag vet att df 115 och df 140 är väldigt lika.

MVH Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

var under motorn??mikrobrytarn alltså...115 å 140-DF är samma motor....140 en uppborrad 115 hk,kan man isf nå brytarn utan att ta upp båten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På min 90hk sitter brytaren i framkant på motorn nära styrarmen du når den lätt framifrån med motorn nedtiltad.

Den borde sitta likadant på din DF115.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

spärren på motorn?vad är det...inte den som man kan fälla ut vid transport eller?ingen som har en bild på brytaren för tilten,letade på motorn men hittade inte ngn sådan:(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Det är inte den mekaniska spärren för upptiltningen utan en ställbar elektrisk brytare som du ställer in hur högt motorn skall tilta upp.

Det är nummer 18 på bifogad länk. Kanske inte helt lätt att se var den sitter men den är placerad i framkant på motorn.

http://store.brownspoint.com/df115/fig033-115-0107.asp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...