Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
Trophyjatack

Inombordare eller Utomb.?

Rekommendera Poster

Tjoho Båtentusiaster .!!

Inombordare eller Utombordare .!!

Går i köptankar.!

Kommer användas till trolling först o främst sen skall givetvis familjen också med då o då.!

Tittat på Rocad 600 eller 700 serien Trophy 23 serien verkar oxå intressant .!!

Faktorer som väger tngt på köpet är Sjögång och Bränsle förbr.!!

Ni som har erfarenhet vilket föredrar ni inombordare eller utombordare och varför.!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns nog en gamal tråd som behandlar detta ämne..

Själv föredrar jag inombordare.

Lättmekat och oftast en gamal bilmotor som är marinkonverterad = billiga delar.

Men smaken är delad vet att det finns många utombordarförespråkare här. (långt ord i särskrivingsåldern)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rocad är väl många trolligfiskares drömbåtar.
Deras 706 WAC eller 706 C (med jättekabin) med hårt tak och en maffig fyrtaktare typ Suzuki DF200 vore moms. Men de är ju _jättedyra_ ett sånt ekipage, i alla fall sprillans nytt. Men robusta och kvalitet.
Om du är uppe i den prisklasssen kan kanske en Yamarin 68 Cabin DS (dubbel styrning) med rent akterdäck funka bra för fiske också. Dock rätt dyr men klarar sig fint med bara 150 hk 4-takt. Så här ser den ut: http://www.yamarin.com/Portals/4/Videot/2009_videot/68c.wmv

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Yamarin ja.. finns det något bättre?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bättre än Yamarin finns det om man är villig att betala, men vill man ha båtar som går som på räls i sjön är Yamarin högt upp på lista över båtar man bör kolla in. Kvaliteten är väl inte fy skam heller. Har en Yamarin själv som jag är inne på 7:e säsongen med nu så nog vet jag lite om vad de går för.

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo ser verkligen läcker ut.!!

En WA båt skulle jag nog föredra mer pga fria utrymme för barnen ialaf..!

Men kankse inte nödvändigt .

Man blir lätt snurrig i denna båt yra .!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok så bra! Man kan tro att du har lite betalt för att tala om hur bra de är. Har ingen erfarenhet av dessa båtar. Men man får ju lita på en expert.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, nej, jag har inget med Yamarin att göra. Men har man en Yamarin så är det lite svårt att vara negativ till märket då fabrikatet bevisligen är bra (oavsett vad jag skriver). Du hittar t ex inte ett enda test på Yamarinbåtar som inte ligger i topp vad gäller genomtänkta lösningar och framför allt sjöegenskaperna. Lättkörda, lättdriva med det karaktäristiska höga gångläget som ger snål gång (i dessa tider inte helt oväsentligt). Men det finns många andra fabrikat som gör minst lika bra båtar, men Yamarin hamnar ofta väldigt rätt med sina båtar med det mesta, det är svårt att komma undan. Sen finns det förstås nackdelar som att priset ligger i övre segmentet och de har bara en båt med inombordare, 74 Cabin. Men så är ju namnet Yamarin nära förknippat med Yamaha och de har ju i stort sett bara utombordare.

/Bo 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok får väl lägga ett gott ord för en 40 år gamal snipa. gott om material tjockare änn folie. Ingen visste hur starkt egentligen komposit var och är. Intressant att se vilket skick en yamarin är i om 40 år? ;-)

Alla håller vi på vårt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...