Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
hink

Tips ang plotter/ekolod

Rekommendera Poster

Behöver tips angående plotter.

Funderar på att köpa en kombinerad plotter/ekolod.

Jag har tittat lite på Eagle fishelite 642c. Men det är kanske bättre att köpa nått med större skärm och strunta i ekolodet? Jag har ett äldre ekolod monterat i båten idag.

Jag ska ha den i en 6meters dc.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mycket handlar om hur mycket pengar man vill lägga.

ett tips, titta på den amerikanka sidan,köpte själv en för nästan 60 % av priset.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beror nog mest på hur man har tänkt att andvända grejorna, har själv en kombinerad plotter/lod och använder lodet mest för att kolla djupen när man går in i ngn trång vik.

(vilket inte hindrar att man får lite bottenkänning suck) men eftersom du redan har ett lod så skulle jag nog sattsa på en större skärm.

/ Jugge

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som Jugge skrev så ska jag väl mest ha ekolodet till att kolla djupet när man närmar sig  land. Är inte särskilt intresserad av fiske.

Såg några annonser på blocket där de sålde Garmin 3010c för strax under 11000:-. Nån som har synpunkter på denna plotter? Vill man så kan man tydligen koppla ett ekolod till denna plotter.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har tittat lite på Garmins program också. Blev lite intresserad av 3010C. Detta är kanske overkill..  Den lär fylla instumetbrädan på min Bayliner 2052:a.

Nån som har erfarenheter av denna plotter eller nån annan plotter i storlek 8-10 ?? Tänkte lägga runt 10 papp.

 

//H

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...