Micke66 0 Postad 23 Maj , 2009 Hej. Jag har letat på nätet hur man skall justera trimsändare. Men jag har inte hittat något som beskriver detta. Så finns det någon som kan beskriva hur det går till att justera båda två. Om det är någon skillnad mellan modeller, så gäller det ett Bravo III drev. /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
350mag 0 Postad 23 Maj , 2009 Hej Micke!! Så här är det... Måtten för hur långt ut drevet ska gå i trimläget (det första lätta knapptrycksläget) är 554mm mätt mellan centrum till centrum på mitten på powertrimcylindrarnas bultar när drevet är i stoppläget, alltså där brytaren ( babordsidan) slår till och det stannar. Om du vill att drevet skall gå ut längre så vrider du givaren motsols och vice versa. Dom är mycket känsliga så bara en millimeter ger stor förändring. Om du inte hittar rätt läge inom det justerspår som skruvarna sitter i så kan kuggen behöva flyttas ett steg åt endera hållet för att det ska stämma.Ta hjälp av någon som kan vara uppe i båten och trycka åt dig! Styrbordsgivaren indikerar till din mätare som visar läget på drevet den kan man justera lite som man vill själv vill ha det,jag föredrar när drevet är helt nertrimmat i botten så ska mätarens visare ligga i bottenläget,detta för att förhindra onödig körning av powertrimpumpen när drevet redan nått bottenläget Det kan vara lite pyssel innan man får det perfekt. Lycka till MVH 350MAG ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke66 0 Postad 23 Maj , 2009 Tack så mycket för ett snabbt och fylligt svar. Det här kommer att hjälpa mig till ett bra resultat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
350mag 0 Postad 23 Maj , 2009 Om det är något mer du undrar över så kan du maila ditt mobilnummer så är det alltid lättare att guida när man snackar! Mvh Magnus! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke66 0 Postad 24 Juni , 2009 Hej igen. Glömde att tala om att det gick som smort, tack så mycket! Men en sak irriterar mig, och det är den höga tomgången (5,0 Efi), brukar ligga på ca 750 varv. Den kunde gott vara lägre. Är det någon som vet något fel som förhöjer tomgången, för den är ju normalt inte justerbar på en efi (väl?)? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser