Gå till innehåll
onsdag 04 december 2024
Pepper

Magneter till Powertrimmotor... Hjälp!!

Rekommendera Poster

Hejsan,

Med min panna lagd i djupa veck måste jag få ställa en fråga som jag hoppas att någon därute kan ge mig tips gällande. Det är så att jag har en utombordare, Yamaha F50 (fyrtakt) -98. Då limmet till magneterna släppte i locket till elmotorn (powertrim) så plockade jag av dessa och rengjorde och satte fast desamma igen. Emellertid verkade det som om jag fått för mycket lim då motorn snurrade dåligt/inte alls när jag skulle provköra den vilket resulterade i att jag fick plocka magneterna igen genom att värma loss dem. Den första gick bra att ta väck men den andra pulveriserades varför jag nu med ljus och lykta försöker hitta nya magneter. Till saken hör att originalmagneterna inte säljs som löst tillbehör utan endast tillsammans med locket vilket kostar 6995kr. Ett skamlöst pris som jag helt enkelt inte har råd med. Vad ska jag göra? Oerhört tacksam för tips om något ställe som kan tänkas pyssla med sånt här.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Kolla på Ebay.com efter reservdelar. det finns iaf billiga elmotorer till tilten där.

/Andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...