Daniel_Olsson 0 Postad 22 Maj , 2009 Hej! Jag har fått en Skipper av en vän som har stått på land dom senaste åren & är ganska smutsig men jag har gjort en första avtvättning nu & jag har en fundering på att måla om hela båten eller tycker ni att jag ska hålla kvar orginalet. bifogar lite bilder både före & efter tvätt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coppertail 285 Postad 22 Maj , 2009 Autosol och polermaskin så blir den nog fin. Alltid bättre att behålla original gelcoat så långt det är möjligt. En ommålning kräver väldigt mycket jobb och kunskap för att bli så bra som man inbillar sig att det ska bli. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denada 0 Postad 22 Maj , 2009 Tycker att du ska köra autosol och pollera som F-N Ska du måla och greja så får du mycket jobb framöver.... Jag har en ommålad båt och funderar på att ta bort färgen och fixa upp gelcoaten... Så behåll är mitt råd... Så jag håller med föregående talare... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_Olsson 0 Postad 23 Maj , 2009 Jag funderar på att köpa en flska Rönnkvists bottentvätt & sen se skillnaden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flummo 2 Postad 23 Maj , 2009 Så länge gelcoaten är tillräckligt frisk för att poleras upp med vettigt resultat skulle jag köra på det. Att lägga mer jobb på en lack som är mindre hållbar känns inte så vettigt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 24 Maj , 2009 Du kan inte tvätta bort skiten! Gör som ovanstående skrivare säger -autosol och en polermaskin så blir hon fin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser