Hofffa 0 Postad 21 Maj , 2009 Hej !! Min Svart-vita Daycruiser årsmodell 2003 är lite matt i den svarta linjen och så syns det väl vart reg nr märkena suttit klistrade (usa import) blir inte bra hur man än polerar....våtslipa den säger en kille i hamnen ...med abralon 2000 och 4000 sen polering och ett bra vax så blir den som ny....Någon som har nån erfarenhet av detta? Svårare med svart än blått? Jätte tacksam för snabba svar och tips.......M V H Hofffa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 21 Maj , 2009 Hej Hoffa ! Din kompis i hamnen har rätt. Fast du behöver inte den grova 4000 räcker mer än väl för dessa märken. /Zinderella Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snok 0 Postad 21 Maj , 2009 slipa inte för hårt då kan ju gelcoaten försvinna det är ju en amerikanera = dålig kvalitet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
seayou 0 Postad 21 Maj , 2009 Har precis utfört samma behandling som killen i hamnen rekomenderade dig om, Har en maxum med blått skrov som fått lite utfällningar p.g.a solen. Körde först med 2000 papper, sedan med 4000 papper. Efer det polering med superglozz och vaxning 2ggr med samma smörja (det fick sitta kvar ett dygn per behandling innan avtorkning). Det var en utställare på båtmäsan som rekomenderade mig det, och jag är supernöjd. Detta är förmodlingen inget man ska utföra varje år då man sliter på topcoten, men i mitt fall funkade det förträffligt, fick en ny båt till priset av ca: 700 spänn och 3 dagars jobb... Hur det funkar på svart topcoat vet jag dock inte, men det borde ju vara samma sak! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kurran 0 Postad 22 Maj , 2009 Hej . Har själv en båt som är inporterad från USA och väldigt solblekt. Kör med Abralon 4000 samt autosol rubbing ,funkar mycket bra men ta det lungt med slipningen med Abralon skivan så att du inte går för djupt i gel coaten och tänk på varvtalet på slipmaskinen. Mvh kurran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hofffa 0 Postad 24 Maj , 2009 Tack för tipsen...förutom snok ett tips till dej:skaffa dig ett liv och lär dej stava!!!! Båten blev som ny efter 2 dagars jobb!!! Tack Senast ändrad av Hofffa | 24 maj 2009 | 13:03 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser