Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
BMoon

Vad ska jag ha för bränslefilter (bensin)?

Rekommendera Poster

Tänkte skaffa ett bräsnlefilter av fast monterad typ till min B20-motor. Har hitills kört med ett vanligt filter på bränsleslangen men  känns seriösare och smidigare med ett filter som sitter i en hållare eller vad man ska kalla det.

Har kikat på bland annat detta, men inbillar mig att det är ett dieselfilter. Någon skillnad, fungerar det med bensin??? Står förvisso att det gör det på drevdelar men hos Delphi som gör filtret (HDF-296) som sitter på så ligger det ju under dieselfilter.

http://www.drevdelar.se/item.do?productId=17109



Senast ändrad av BMoon | 21 maj 2009 | 13:52

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Funkar med bensin.

Vad jag förstår var problemet en gång i tiden att den genomskinliga skålen/vattenseparatorn tillverkades av polycarbonat ? som inte tålde bensin nå't vidare..men nuförtiden finns inte det problemet längre.

Filtret i sig används i bensinbilar världen run.

Vad jag förstått är at tdet är viktigt at det är ett *äkta* C.A.V/Delphi HDF296, kiopior har tydligen ibland lim & filterpapper som inte tål bensin!

 

 



Senast ändrad av Gunnar_ | 21 maj 2009 | 19:18

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Monterade art.nr. 24950 från drev.se i min Bayliner med Mercruiser 3.0LX inför förra säsongen, fungerade kanon och motorn gick mycket bättre.

Rekommenderas.

/Henrik

 

post-22093-1394235928,0146_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj, här kom det ett gäng tips. Tackar så mycket!

Att jag fastnade för Dlephifiltret var att det fanns för skapligt billig peng på eBay samt att filtren var rätt så billiga. Hade ju även glaskopp för vattnet så man ser om det blir något.

Har dock lagt de andra filtren på minnet, så nu blir det till o övervåga de ena mot det andra...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle nog se till att det finns vattenavskiljare på filtret

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...