wallden 0 Postad 20 Maj , 2009 Har äntligen satt i båten har en johnson 90 hk vro -89 har pluggat igen vro pumpen jag blandar i olja själv 2% men när jag körde båten så efter 5 min körning började larmet att låta ett ljud som tjöt i 1 sek tyst i 1 sek och höll på så vad är det som jag har glömt har dragit ur en kabel har bytt impeller och vatten kom det från motorn tacksam för svar Senast ändrad av wallden | 20 maj 2009 | 23:05 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 20 Maj , 2009 har du kopplat ur 2ledaren från oljetanken o kontakten från vro pumpen den med 4-5 stift i Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wallden 0 Postad 21 Maj , 2009 jag drog ur kabeln från olje tanken bara vad ska man göra mer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 21 Maj , 2009 då fårstår jag varför du får larm,du måste dra ur elkontakten från vro pumpen den med 4-5 stift i,under vro pumpen så kommer det ut en elkabel följ den tills du kommer till den svarta gummi kopplingen.vet du ej var vro pumpen sitter så följ bränsle slangen den går in i pumpen den är gjord utav svart plast. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wallden 0 Postad 21 Maj , 2009 kan det har skadat motorn nogot eller gör ju med 2% ska ut och testa nu får se fall det funkar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 21 Maj , 2009 kan ej skada motorn du kör ju på 2% Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wallden 0 Postad 21 Maj , 2009 Här kommer en bild på kopplingen måste va den 4 st kopplingar men jag tänkte på en sak är det inte alarm på kylningen med så man inte ställer till det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 21 Maj , 2009 denna el koppling har ingenting med larmet för kylning att göra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wallden 0 Postad 21 Maj , 2009 ok det låter tryggt men det är den kabeln till larmet för oljan va Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 21 Maj , 2009 ja det är för oljevarningen den är kopplad till vro pumpen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wallden 0 Postad 21 Maj , 2009 Man bugar och tackar för en snabb förklaring tack, tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser