Gå till innehåll
tisdag 26 november 2024
matte69

hur länge kan man köra när man har spolmuffen på?

Rekommendera Poster

undrar hur länge man kan ha på motorn och om det går att ha igång med växeln o gas trots att man e på land, tar något skada eller.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du bara tillräckligt med vatten så finns det i princip inga tidsbegränsningar. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

har vanlig trädgårdsslang o räcker det med trycket eller.... kan man ha igång växeln o dra på lite....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det räcker med vanlig trädgårdsslang! Se till att du får skvallerstråle som du ska...

Var EXTREMT försiktig med att lägga i växeln. Den ska inte läggas i utan propeller vad jag hört och med propeller så har du en riktigt effektiv handkapare... Varför måste du lägga i växeln?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Akta dig för att lägga i växeln med proppen roterande i det fria. Reglaget medger oftast att du kan gasa utan att växeln behöver läggas i. Varför vill du lägga i växeln?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det är då den lägger av när jag gasar på ..... förmodligen är det skit i förgasaren el. dyl. därför ville jag tesköra med växeln i..... kansek dumt eller....  ska försöka ta isär förgasaren idag o göra rent!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varva inte motorn mer än ca 1500 rpm med spolmuff. Vattnet räcker bra till låga varv, men inte på högre varv då impellern kommer att börja pumpa luft och snabbt gå varm och skadas. Det är ingen fara att lägga i växeln, annat än att barn, djur och annat måste hållas undan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur kan du säga det utan veta vad det är för motor?

Eller missade jag det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...