Acer 0 Postad 19 Maj , 2009 Nu är båten i vattnet och det är snart dags för premiär turen. Jag har dock inte skaffat något ankare och skulle gärna vilja ha tips om typ och storlek som kan vara lämligt. Min båt är en Utter 690 och den ska köras i Öresund, har lite dålig koll på vad som passar bäst. Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainHowdy 1 Postad 19 Maj , 2009 Hej Stukankare, eller Bruceankare brukar funka för det mesta. Kanske inte om det är mycket stenigt. Vet inte vad din båt väger, kanske du kan ta reda på. Det brukar stå vilka vikter på båt som ankarna ska klara där man köper dem. Ett 7,5 kg stukankare tror jag ska klara typ 3,5 ton båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bull_ 0 Postad 20 Maj , 2009 Hej! Jag ligger också i sundet med en segelbåt och en motorbåt. Båda har jag danforthankare till. Fungerar perfekt till sandbotten. Sist köpte jag ankare på biltema. Inget fel på det och har haft det ett par år nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainHowdy 1 Postad 22 Maj , 2009 Har också Biltemaankare. Fast en vacker dag blir det ett flaschigt rostfritt. Lite läbbigt bara att ha en pryl för typ 3000:- ligga och glänsa i ankarboxen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser