Gäst Helena Fälthammar Postad 10 Juli , 2004 Hej! Vi funderar på att köpa en Sea Ray 215. Vi är 2 vuxna och 2 barn och vill kunna vara ute några dagar. Någon som har erfarenhet av denna båt? Den verkar jättefin. Är 250 000 kr rimligt för en begagnad 95:a? Mvh Helena Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 10 Juli , 2004 21 fot är väl litet för en familj på 4 om man skall sova ute ett tag tycker jag! Hur gamla är barnen? Skall båten ligga i sjön hela tiden, eller skall den tas upp med trailer varje gång? Mvh PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Helena Postad 10 Juli , 2004 Barnen är 11 och 9 år. Om du har förslag på lämpliga alternativ är vi glada för dem. Vi vill lägga runt 250 000 för en begagnad båt. Helst inombordsmotor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst helena Postad 10 Juli , 2004 Justja! Båten ska ligga i sjön hela tiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 10 Juli , 2004 Jeg vet inte men förmodligen så är jag färgad av att vara Baylinerägare. Sea Ray och bayliner ägs och byggs av samma företag och har så gjorts sedan länge. Båtarna har sedan 1990 haft samma motorer och drev (Mercruiser) som även dom ägs av samma företag (Brunswick). Jag vet inte hur stort ni vill ha men 24 fot är nog minimum. Schysst toa, dusch, varmvatten mm är inte fel att ha! Kika iallafall runt på lite Bayliners, ni får mycket mer båt för pengarna! Jag vet att Bayliners har dåligt rykte men jag har aldrig hört ett ont ord om dom från vare sig nya eller gamla ägare. Seriösa handlare säger att Bayliners är helt ok båtar. Min svärfar köpte en 2755:a för 225.000:- och jag köpte min 2651 för 170.000:- Min båt www.baylinerownersclub.org/gallery/album138 Länk till en 2755 http://begmarknad.batnet.se/sok/annons.php?aid=23071 Lycka till! Mvh PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Helena Postad 10 Juli , 2004 Stort tack för tipsen! Vi kikar på dina länkar och funderar vidare. mvh Helena Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 10 Juli , 2004 Fråga på om du vill, jag hjälper till så gott jag kan! Just det våra barn är 7 och 10 och ni kan aldrig få för mycket utrymme Mvh PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dusty 0 Postad 10 Juli , 2004 Hej, Vi är 4 och har en Bayliner 2355 -97:a, den har midcabin och då finns det bra utrymme för 4, riktig toalett, bra pentry, mer som är bra är att den är väldigt stabil i allt, bord, rutor, kapell mm. Har sett på www.blocket.se att det finns från 259000 och uppåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst helena Postad 10 Juli , 2004 Hej! Har varit inne på länken till 2755 och den var ju jättefin!! :-) Du har rätt i att man ju inte kan få för mycket utrymme ombord! Bayliner verkar vara ett väldigt bra alternativ! Mvh! Helena Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 10 Juli , 2004 Jepp midcabin är GULD! :x-mas: ;-) PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 10 Juli , 2004 Jepp Helena dessutom har vi en fin klubb både i Sverige och internationellt! www.baylinerclubsweden.se http://p076.ezboard.com/bbocweb PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst mange Postad 11 Juli , 2004 Är det bara den typ av båt ni vill ha? Annars finns det ju massor av olika båtar man får för 250 000.. En jag känner hade en Sea Ray 215 men sålde den för den var för liten för 2 vuxna o 2 barn..dom köpte en coronet 24 family istället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Andreas Postad 14 Juli , 2004 Vi hade en SeaRay 220CC 1989 (7,2m) och den fungerade för 2 vuxna om man inte har för stora krav. Ett hett tips är att INTE köpa en båt med Apha One drev. Köp en med Volvo Penta eller Bravo drev. Vi hade Alpha One drev och det fungerade, men krånglade med backen och det skulle bli dyrt att fixa. Annars är SeaRay en mycket bra båt. MerCruiser motorn var vi väldigt nöjda med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Andreas Postad 14 Juli , 2004 Glömde... Om Ni räknar med att vara ute några dagar kan det börja regna och då är det trevligt med ståhöjd under kapellet. Och en bra toa ;-) /Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torgny 0 Postad 24 Juli , 2004 Hej! Tack för alla tips! Nu tittar vi definitivt efter en Bayliner med midcabin, ståhöjd och en bra toalett istället för en dyr Searay. Era inlägg har varit mycket värdefulla! :-) Helena och Torgny! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser