Gå till innehåll
måndag 20 januari 2025
jocke_p

Peak Performance Sjöställ

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har nu under de senaste åren haft ett Peak Performance sjöställ där byxorna och jackan har vart i värdsklass. Nu har innefodret i byxorna gått sönder samt att de börjat små läcka lite. Byxorna är trots allt ett par år nu så det är ju inte konstigt att de börjar bli slitna.

Jag seglar rätt intensivt med mycke havskapseglingar på elitnivå så är behov av bra funktionskläder. Har testat Mustos HPX ställ men tycker att byxorna inte öppfyller mina förväntningar, käns som man är små fuktig i dessa byxor hela tiden. Har även testat Helly Hansens Ocen byxor men även dessa ingen höjdare.

Så nu till min fråga, fins det någon stans där man kan få tag i ett par nya Peak byxor eller någon som är jävligt duktig på att laga dessa byxor så de blir fuktionella???

Läste att det fans en Peak Marine butik i Marstrand, men nr dit verkar vara fel, eller har de lagt ner butiken.??

Hoppas på snabba svar.

Jocke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Jo jag har snackat med dem och de ja har snackat med där är rätt frågande till att de har tillverkat sjökläder, alltså rätt nya unga personer som inte vet va de snackar om.

De enda jag har fått fram när jag pratar med dem hos Peak är att de har service uppe i Åre och att de är dit jag ska vända mig. Just nu så har de semesterstäng konstigt nog.

Ingen som har nå andra förslag???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Några nya Peak kan man tyvärr inte få tag på längre, som du ju märkt. De har väl inte tillverkat sjökläder sedan EF:s tid. Om de läcker och du vill ha hjälp skulle jag nog höra mig för hos Gore direkt i Mölndal. Kanske kan de laga dem eller de kanske vet var man kan lämna in dem. Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjenare

kontakta Fregatt Service, dom lagar gore-tex, tror att det var dom som sydde upp peakställen när det begav sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har fått hjälp att laga och tejpa sömar på mitt musto ställ och ett par Gill Jackor vilket blev väldigt bra och tätt.

Kolla med Ann på nedanstående adress. Vet inte om firman finns kvar men försök.

GORE-TEX® Service Center
Juvelerarvägen 47
126 41 HÄGERSTEN
Kontakt: Anne Westerberg
Tel: 070-242 68 43

/ Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...