dj88 0 Postad 19 Maj , 2009 Hej! Är nybliven ägare till en hemmabyggd stålbåt från 1991 som det inte finns några papper på. Jag skulle vilja veta om jag har en MD21A eller MD21B kan jag se skillnaden i motorrummet? skulle vara intressant och se vilken årsmodell det är på motorn. i annonsen stod det att det var en MD21 på 63hk Tack på förhand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maximarcus 8 Postad 19 Maj , 2009 A modellen har en större rektangulär värmeväxlare och B har en rund korv. I övrigt är det nog väldigt små skillnader. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
illern1 1 Postad 19 Maj , 2009 Hej! Md21B har den smala runda värmeväxlaren framtill.bifogar en bild på en B motor Md21A har den stora klumpiga värmeväxlarn framtill. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maximarcus 8 Postad 19 Maj , 2009 Och såhär ser MD21A ut... (så irriterande att man inte får nån varning när bilden är för stor...) Senast ändrad av Maximarcus | 19 maj 2009 | 18:30 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dj88 0 Postad 19 Maj , 2009 Tack så jätte mycket Då ska jag kolla vilken av dem det är! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobofender 3 Postad 23 September , 2009 hej årsmodellen på motorn får du fram genom motornummret på pentas sidor sök där, dom tillverkades mellan 69-79 den jag har är från 73-74 det fick jag fram när jag kolla. han sa den va från 88 min motor alltså vilket ju e omöjligt mvh bobofender. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser