Stefan65 0 Postad 18 Maj , 2009 Tjenare. Jag satte dit drevet(280DP) för första gången själv igår. Blev lite fyrbryllad över instruktionen i GDS-boken. Jag gjorde så att jag kontrollerade fullt utslag åt båda hållen(fram och back), sen fäste jag vajern i växelföraren i drevet och kontrollerade att jag hade tre distinkta lägen när jag förde gasreglaget åt båda hållen. Det borde väl räcka? P.S. Målade botten igår och hade parkerat bilen lite för nära. Vit bil och svart bottenfärg, inte så snyggt. Är det nån som gjort något liknande och vet hur man lättast får bort färgen? Och helst bara bottenfärgen, originallacken på bilen vill jag ha kvar. Men ett plåster på såren är i alla fall att jag ska lägga i på fredag. Skönt. En bra båtsommar önskas alla. SL Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 19 Maj , 2009 Hej! Du hade egentligen två frågor ifall vi tar den första. Ifall dina distinkta lägen överensstämmer med drevets läge så är det inga problem. När det gäller bottenfärg på bilen på börja med ex lacknafta. Tar inte denna bort färgskvättarna prova med ex lackrengöring. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser