Gå till innehåll
lördag 12 april 2025
Stoffe79

Vart köpa Topplock till aq171?

Rekommendera Poster

Vart köper jag ett topplock till en aq171a motor billigast?  Eller cylinderlock kanske det heter, det som har ventilerna i sig?

Senast ändrad av Stoffe79 | 18 maj 2009 | 22:33

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänk bara på att inte köpa från bilmotorn B234F som ser väldigt lika ut det skiljer på vattenkanalerna har jag för mig.

Rätta mig gärna om jag har fel.

MVH Henrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jadu en motor har fått massa vatten och skit i sig, pga  av att limpan troligtvis var trasig.  Det låg lite skit på cylindrarna, insugskanelerna från limpan hade massa skit och brun gegga, så det hade börjat rosta i ena inloppet, rosten hade ätit sig igenom lite så det troligtvis läcker ut lite. Kanske går att laga det på nått sätt iof?

Är lite osäker på vad jag ska göra.  Cylinderloppen ser bra ut, lite små märken som det kan bli.  Och oljan i tråget såg bra ut. Så skiten verkar inte ha tagit sig ner.  Jag kommer göra en chansning och bara köpa ett cylinderlock och sen sätta på och hoppas på det bästa.  hehe  orkar inte ta ut motorn ur båten.  Är också lite osäker på om ventilerna kan ha tagit skada dock.

Så behöver ett cylinerlock snarast möjliga till en aq171  :-)

Senast ändrad av Stoffe79 | 18 maj 2009 | 23:32

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla om det finns på http://www.drevdelar.se Där finns en massa godis, och det torde ju vara marinanpassat... De är hyggligt bra att ha att göra med att de inte är svindyra...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ring Linus på sjöholms motor, han borde kunna hjälpa dig 0735-461306

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har ett till salu lite annat till AQ171.Maila mig så ska du få mitt telefonnummer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...