btc_andersson 0 Postad 18 Maj , 2009 Har en ht båt, en ryds tumlare...jag stör mig på att där är en massa skit i aktern, där man sitter tex är där någon slags flytpontoner, vad skulle hända om man sågar bort den ena sittplatsen för att få mer yta att fiska på?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 18 Maj , 2009 Hej, Förr var många båtar godkända och testade så de fick den s k blå skylten. Flytbarhet vattenfylld båt var säkert ett av testen båten skulle klara för att tillverkaren skulle få ha blå skylten på båten. Om det du kallar flytpontoner är fyllda med flytskum så är det i första hand det som skumet är till för. Sen kan det ju även vara lite för stadga och så av skrovet. Så förutom att båten riskerar att inte flyta vattenfylld om olyckan skulle vara framme så kan det ev bli försvagning i skrovet t ex vridstyvhet osv. Lite såna överväganden du får göra innan du beslutar dig för att sätta sågen i båten och öppna upp för mer durkyta. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 18 Maj , 2009 Skulle tro att du får styva upp skrovet på andra sätt. Och visst båten kanske inte flyter vattenfylld men det kan du säker leva med om du använder en flytväst när du är ute. Jag säger kör eftersom jag gillar stora projekt, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser