Gå till innehåll
måndag 06 januari 2025
hubbe

ventilation i motorrum

Rekommendera Poster

hej har en coronet som där satt en b 30 i förr har nu satt i en volvo v8 300 hkr ,jag undrar hur mycket ventilation behöver den

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena, oj då, då har det blivit ca 100-120 kusar mer? Motorrumsfläkt som jag tror du menar är ju samma oberoende om vilken motor du har, så du kan nog ha kvar den som var monterad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vet du vilken tempratur motorn mår bäst i nere i motorrummet,har hört att det ska ligga på ca 40grader kan det stämma

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla här: www.boatfix.com/merc/Install/gas/86016900.pdf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Under the hottest outside air temperature condition at which the boat will be operated, the air temperature inside the engine compartment, measured at the flame arrestor, shall not exceed176° F (80° C). Also, the temperature of the fuel being supplied to the engine shall not exceed 110° F (43° C) at any location between the fuel tank and the engine’s fuel pump.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej crille,om jag förstod rätt så ska tempraturen ligga på ca 43 grader i motorrummet,rätta mig om jag har fel,helst på svenska. Jag har satt dit 2 st gälar på varje sida samt två fläktar som man kan köra var för sig.Man får väl ha med sig en termometer och prova,men det blir inte förren nästa sommar,har mycket kvar att göra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Njaeä .... det är bränslet som inte ska bli varmare är 43 grader på vägen från tanken till bränslepumpen. Sedan kan de vara varmare i motorutrymmet men det bör ju inte vara hur varmt som helst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...