Westfjord26 9 Postad 18 Maj , 2009 Är väldigt besviken på kvaliten på fenderskydd köpta i båttillbehörsbutikerna, dessa håller bara en säsong innan dom blir slappa och sladdriga, någon som har provat Biltemas?(trodde aldrig jag skulle fråga en fråga om Biltema!) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 18 Maj , 2009 En kurs i virkning kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 18 Maj , 2009 Då skulle jag ju kunna virka en stor och tjock och trä över hela båten så slipper jag att fendra på och av, tack för tipset Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
millenium 0 Postad 18 Maj , 2009 Jag har haft biltemas fender skydd i två sesonger tidigare och jag är helt nöjd förutom att dom skulle funnits i svart färg oxå.. Jag tycker passformen efter två sommrar fortfarande är tillfredställande och priset är ju inte illa det heller, en sak att tänka på är att dom ligger två och två i förpackningarna det står det inget om... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Salstad 1 Postad 18 Maj , 2009 Är inne på tredje säsongen med Biltemas skydd och de är helt ok fortfarande. kan faktiskt rekommendera dessa, har iof inte provat något annat men finns inte heller någon anledning just nu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Blixten80 0 Postad 18 Maj , 2009 Håller med, dessa är prisvärda. Visst slits dom, med det är ju det som är meningen. Hade haft mina i 2 sässonger när jag sålde båten, då var dom fortfarande OK. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 18 Maj , 2009 Då tackar jag för alla svar och gör ett besök i den omnämda butiken innan helgen kommer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainHowdy 1 Postad 19 Maj , 2009 Någon som vet om det går att fåtag på vita, eller åtminstonde ljusa fenderskydd? Struntar i att de antagligen blir apfula efter en säsong, vill ändå ha det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 20 Maj , 2009 Hos Hjertmans kan du beställa vita, men de blir inte apfula efter en säsong, jag lovar! De blir ännu fulare efter en natt intill en båt med svart relingslist. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 592 Postad 20 Maj , 2009 Jag har kört med Biltemas i sju år. Passformen är helt ok, och sedan ett par tre år står det ju inte BILTEMA på en stor vit lapp på dem heller. Fungerar utmärkt med samma passform efter flera år (i alla fall mina), men de bleks lite med tiden. Säkert inget unikt för Biltemas, men efter 3-4 år kan de vara dags att byta, om inte annat så av det skälet. Om man absolut vill ha mörkblå vill säga. Eller kanske inte: Upptäckte igår att de såg ungefär likadana ut på avigsidan. Krängde därför runt mina tre år gamla och lätt blekta Biltema fenderskydd, och de blev som nya ! Håller kanske i ett par år till. Tänk på att välja rätt storlek - pyjamasen skall sitta ganska tajt runt fendern. Senast ändrad av IngemarE | 20 maj 2009 | 08:50 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Joche 0 Postad 20 Maj , 2009 Köpte vita fenderskydd på Biltema i fjol. De var billigare än de blåa och dessutom tänkte jag att det skulle vara snyggt. Det var det också fram till andra natten på semestern i Lysekils gästhamn, då vil låg granne med en motorbåt från typ 70-talet med stort svart list, som givetvis färgade av sig på våra skydd. Har nu tvättat dem, men de är inte snygga. Ska köpa blåa nästa gång, men Biltemas kvalitet är bra tycker jag. Håller flera säsonger. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tess 2 Postad 20 Maj , 2009 Har också använt Biltemas marinblå. Inne på 3:e året, forfarande som nya. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 20 Maj , 2009 Och när de börjar blekna vänder man dom bara utoch in - outslitliga Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainHowdy 1 Postad 20 Maj , 2009 Verkar som både Hjertmans och Biltema har slutat med vita fenderskydd. Hittar inga på deras sidor. Bara blå, svart och röd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 20 Maj , 2009 Och inga gula eller lila har dom heller..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JuggeM 1 Postad 20 Maj , 2009 De borde gå att färga, som t.ex. grå tinningar. ev. potatistryck kan vara läckert ! /Jugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 20 Maj , 2009 Som jag sa, Hjertmans har, men för beställning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainHowdy 1 Postad 21 Maj , 2009 OK, tack. Då ska jag slå en signal till dom. Letat som tusan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser