jaww 2 Postad 18 Maj , 2009 Hjälp mig! Jag har läst i Forumet att man skall använda Magnesiumanoder i sötvatten men när jag försöker få tag i detta hos mina lokala handlare så finns det bara Zink eller aluminium, vad skall man göra, jag har även ringt Hjertmans och de hade inte heller, ni som köpt, var har ni köpt era. //Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 18 Maj , 2009 Kolla på Drevia...drevia.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 18 Maj , 2009 www.marinshopen.se www.hansenmarine.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Helma 0 Postad 18 Maj , 2009 Tyvär slut även hos Drevia. Har en restorder ligger där sen en tid tillbaka och varit i kontakt med dem idag och väntar på svar nu när det kan förväntas komma in igen. (Obs nu är jag oerhört okunnig på området o inser att det säkert är olika till olika drev men även jag är tacksam om det går att få tag på någon annanstans) Senast ändrad av Helma | 18 maj 2009 | 13:55 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 18 Maj , 2009 www.marineparts.dk Klicka på den danska flaggan så går det att förstå också. Där har jag tidigare handlat anoder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jaww 2 Postad 19 Maj , 2009 Tack för tipsen. //Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strober 1 Postad 19 Maj , 2009 Hur stor skillnad är det då? Om man använder zink i sötvatten och magnesium i saltvatten istället för tvärtom.. hur mycket sämre fungerar det? 2%? 10%? 50% sämre? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser