maya2 0 Postad 17 Maj , 2009 har en yamaha utombordare 80-talare med ett gamalt tändningslås som jag skulle vilja byta ut men vet inte hur jag ska gå till väga? har köpt ett nytt tändningslås på hjertmans, ett meritmalta men enligt mer kunnande folk än mig kan jag inte använda detta på grund av att det inte finns jord alltså kan jag inte stänga av motorn med nyckeln. kan någon hjälpa mig med detta så vore jag tacksam. eller vart jag får tag i ett nytt tändningslås som har dessa funktioner. mvh johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dawa 0 Postad 18 Maj , 2009 På vilket sätt är tändningslåset beroende av jord? Genom att monteringen jordar låset eller för att det inte har ett jordbleck? De som hävdar att du inte kan använda det pga att jorden saknas borde kunna förklara var jorden i så fall saknas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 18 Maj , 2009 För att döda motorer bryter man ner spänningen till noll genom att leda plussen till jord för att få bort gnistan på tändstiften vanligt på gräsklippare,mopeder m.m. och säkert öven på utombordare (har för mig att dödmansgreppet gör just detta) Senast ändrad av Jimsan | 18 maj 2009 | 16:37 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser