Edjern 0 Postad 17 Maj , 2009 Hej! Jag funderar på och åka ifrån Vättern till Vänernen ToR, Jag har en båt med 330 hk V8 bensin som väger 2800kg och är ca: 8 m lång. Jag undrar om jag klarar mig på en tank (330 L) Är det någon som har erfarenhet angående detta, och är det nåt mer som jag bör tänka på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bergettoken 1 Postad 18 Maj , 2009 Tja du får bara åka fem knop i kanalen, sjön viken har ingen begränsning. Det blir en del tomgångskörning mellan slussarna ibland. Kolla kanalbolagets hemsida så får du reda på sträckans längd, och multiplicera med din förbrukning (vad kan den dra? 1.5 liter distansen?). Det är bara att hoppas för det finns inga sjömackar som har bensin efter kanalen(ruttet). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxxan 0 Postad 18 Maj , 2009 Från inloppet i Vättern, Karlsborg till utloppet i Vänern, Sjötorp är det väl ca 40 nm eller drygt 70 km. Med 2 liter nm så bränner du 80 liter. Jag tror tanken räcker både dit och tillbaka utan några större problem. /M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser