hustran 0 Postad 17 Maj , 2009 Att somliga älskar fisket i sig, men tänker ni någonsin på de sjöfåglar som just nu häckar i vassarna? Tyvärr ser vi dagligen sportfiskare som kastar eller ligger ca. 3meter från sjöfågelsbon. Jag blir gåtfärdig när dessa fåglar överger bon och viken töms av sjöfågel. Det händer varje år. Här är nu tomt och tyst.Hur skall vi göra för att få människor att respektera och förstå livets gång. Allt har inte med ER att göra utan visa hänsyn, Snälla.! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
McDz 0 Postad 27 Maj , 2009 Respekt är väll det som gäller... för alla oavsett om man fiskar eller inte. däremot finns det undantag (läs skarv) borde utrotas helt.. satan vad dom försör.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst urban-medin Postad 6 Juni , 2009 Nej jag fiskar en del själv, eller har iaf gjort. Och det är omdömmeslöst hur en del beter sig. Men det följer väl sig i allt. Titta bara på barnen hur de mår, hur de släpps. Hur föräldrar beter sig och hur ska då barnen göra, bli? Nej man skiter i allt! Viktigast eftersom jag har stressat så mycket och säkert är den ende, så måste väl jag. Eller jag kan väl inte göra så stor skada. Precis som hustran säger så beter sig majoriteten som svin. - Vaddå, det gör vi väl nte!!! Nej inte du kanske, men öppna ögonen då för en gångs skull. Klart att du som fiskar legalt och ser der som en sport inte ser / är där de andra är. Det sker ett omdömeslöst fiske i stort överallt och det precis som det andra kan bara sluta på ett sätt. Då skriker ni. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser