Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
hace1

Startmotor Mercruiser 5,7L -87

Rekommendera Poster

Hej, vet någon hur startmotorn sitter bultad på blocket (2 eller 3 bult), det är trångt och jag måste känna mig fram.

Vilken hylsa ska man ha, jag hörde att det var tum och inte mm på bultskallarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kollat och starten verkar bara sitta med bulten närmast tråget samt i bakkant (vid elanslutningarna). Det som saknas är ytterligare en bult vid startkransen men ett fäste verkar saknas. Är det någon som vet hur detta fäste brukar se ut?

post-23507-1394235944,4374_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

du saknar en del på blocket....  inte mycket att göra åt, förrutom att byta block dessvärre... blir nog ganska svårt att få startmotorn att sitta fast, det ska inte sitta nått i bakkant, men nån kanske har byggt eget pga problemet med blocket...  byt till den lilla startmotorn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svaret även om det inte var det som jag hoppats på. Vad menar du med lilla startmotorn är det en ministarter du tänker på, har den en annan infästning?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nä, samma, men väger betydligt mindre, vete fan hur du ska lösa detta på ett enkelt sätt, det brukar vara sjukt trångt i båtarna.. utan att veta exact hur just din båt e, så skulle jag tippa på att du sparar en del tid på att riva ur motorn o fixa det på land.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...