Kjelle11 0 Postad 15 Maj , 2009 Har haft av dreven för att byta bälgar - nu är de på plats. Han som gjorde vid det, har haft vänligheten att måla (spraya) dreven men även målat bälgarna - inte så bra. Tror ni att gummit tar skada?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainHowdy 1 Postad 15 Maj , 2009 Hej Har han målat bälgarna, eller har det kommit färg på dem? Är det bara ett tunnt lager skulle väl jag tippa att det inte är någon fara. Är det ett tjockt lager så bälgarna blir stela och hårda kanske det inte är så bra. Fast jag är absolut ingen expert. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 15 Maj , 2009 Även jag bidrar med en gissning. Det som skulle förstöra gummit borde rimligen vara lösningsmedlet i färgen och den dunstar ju bort inom några minuter. Det är ju också mycket vanligt att man sprutmålar motorer och då målar precis allt; slangar, generator etc. På min någorlunda nya diesel är slangarna snyggt Volvo Penta-gröna, även om färgen börjar flagna på de mjuka slangarna. Tror sammantaget att det inte är något problem med lite färg på bälgarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxxan 0 Postad 15 Maj , 2009 Bälgen över drivknuten rekommenderas att bytas vartannat år. Avgasbälgen är inte lika kritisk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gusta 0 Postad 15 Maj , 2009 Nej,jag tror färgen spricker när bälgen rör sig,o ramlar bort Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser