tulia 0 Postad 15 Maj , 2009 Dieseltankar, hur undviker man dieseldjur? Vad gör man när dom väl är där? Ge mig era bästa tankar och idéer! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 15 Maj , 2009 Fånga in dom. Gå på jakt varje vår åtminstone. Då får du koll. De flesta tankar är aldrig rengjorda. Våran var nog inte rengjord på drygt 25 år. Inte underligt att man får stopp förr eller senare. Låt det bli som en säkerhetskontroll att du har soppa när du behöver. Stopp i röret från tanken är ingen höjdare. när vinden ligger på mot land. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 15 Maj , 2009 Jag tror att det beror väldigt ofta på tanklocket, att det är otätt vid oringen och att det kommer in vatten där...jag kollade min tank efter at varit i kontakt med tidigare ägare som aldrig har haft koll på detta, skruvade bort givaren och lös ner med ficklampa, inte en endaste antydning till beväxtning i tanken. kanske ren tur, jag slår i en slatt med Grotamar vid varje tankning för säkerhets skull, men det fordras vatten för att det skall växa, så se till att det är tätt vid tanklocket och kolla tanken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser