Crona 4 Postad 15 Maj , 2009 Kan man köra motorn utan termostat en kortare stund? Jag ska sjösätta imorgon men har inte hunnit sätta tillbaka termostaten efter vinteruppehållet. Tacksam för snabbt svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Arvor215 0 Postad 15 Maj , 2009 Tjena. Att köra en stund utan termostat är inte farligt.Jag körde min förra båt (MD7a) en halv säsong utan termostat.Det som hände var bara att tempen låg på en konstant lite lägre nivå.Om du bara ska köra ett tag så kan det inte göra något.Jag hade kylproblem på min motor det var därför jag körde utan så länge.Om man skulle köra utan termostat jämt så skulle motorn aldrig ha rätt temp och slitaget bli större. Mvh fiske token Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 15 Maj , 2009 Kanon, ja det blir nog max 5 min. Från service kajen till båtplatsen. Sen sätter jag i termostaten på söndag och mastar på. Tack för svaret! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser