joijens 0 Postad 13 Maj , 2009 Hej! Någon som vet var man kan lyfta upp båten tillfälligt i Stockholmstrakten? Antingen med kran eller via ramp. Båten är ca 6m och väger 900 kg. Helst så billigt som möjligt såklart. Johan Senast ändrad av joijens | 14 maj 2009 | 00:30 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 14 Maj , 2009 Pampasmarina har egen lyft Slagstamarina har en egen lyft ..om det är billigt ..nja tror det blir lätt en 6hundring upp och lika mycket till ner OM du inte vill ner igen i samma lyft ! Är du med ?!?!?! ( ska båten upp på bockar och stå på land ett tag eller bara lyftas och sedan ner igen ) Hoppas det har hjälp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mattiasj 0 Postad 14 Maj , 2009 Det är ju ingen tung och stor båt så det billigaste måste nog vara att hyra eller låna en trailer och dra upp den på en ramp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joijens 0 Postad 14 Maj , 2009 Tack för info! Jag tänkte montera trimplan så jag måste ligga på land i ett par timmar. Alltså TVÅ lyft om jag förstår rätt. Mvh Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joijens 0 Postad 14 Maj , 2009 Vet du någon bra ramp man kan använda? Jag ligger i Brunnsviken och rampen här är i stort sett värdelös. Jag la i båten via den och höll inte på att komma upp med den tomma trailern sen, så jag vågar inte chansa. Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgh73 2 Postad 14 Maj , 2009 Hyr/låna ett vanligt båtsläp och ta sen hjälp av en polare med bil så ni är två att dra upp. Det är nog billigaste sättet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joijens 0 Postad 14 Maj , 2009 Jo det blir nog så jag gör. Såg att det finns ett några ramper runtom i stan, bland annat på Lidingö. Tack för alla svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser