putt 0 Postad 13 Maj , 2009 Hej Undrar om det finns någon som kan hjälpa mig.Har en ockelbo t 17 dl med b 20. Problemet jag har är att den varvar endast 4200 och toppar 22 knop bör gå lite bättre tycker jag. Har bytt fördelare,kondensator,stift brytare,ställt tädning och ventiler har provat en annan propeller som varvat 5200 på en annan ockelbo t 17 (B20). Vad kan det vara för problem? Mvh putt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 13 Maj , 2009 Är du säker på att det är samma B20 i de båda båtarna? Den motorn har ju kommit i olika varianter. Dessutom kan tidigare ägare ha bytt ut vitala delar som kamaxel eller förgasare, antingen på din eller den andra motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 13 Maj , 2009 Kollat kompat??En b20 kan vara rätt slö om den inte är tipptopp... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Draco78 0 Postad 16 Maj , 2009 Hej ! Jag tror att motorn inte får tillräckligt med bensin. 1. Vad har du för förgasare? Är den bytt? (Den kan ha försmå munstycken) 2. Har du marin bensin pump? ( Bil pumpen räcker inte till ) Mvh Draco78 Senast ändrad av Draco78 | 16 maj 2009 | 20:38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser