moffa 0 Postad 13 Maj , 2009 Har problem med powertrimmen som sakta sänker ner motorn, även när den står. Har fyllt på olja, men ska den luftas efteråt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BjornF 0 Postad 13 Maj , 2009 Hmm, har bara mekat med powertrim för inombordare men principen borde vara densamma. Skulle kunna vara en avluftningsproblematik som du skriver men jag håller det ändå för osannolikt. Hade du problem redan innan du fyllde på olja? Vi börjar från början med det mest grundläggande: Läcker det olja någonstans så att mängden i oljebehållaren blir mindre? Kan du se något sådant läckage? Kolla både vid pumpen, slangarna och trimcylindern. Om inte så kan det vara ett internt läckage inuti pumpen. Jag hade ett sjunkande Volvo penta 290-drev och då var det två st 1,6x2mm o-ringar längst in i pumpen som nötts bort och sakta lät drevet sjunka. Tog en halvtimme ungefär från full trim ned till minläge. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 13 Maj , 2009 http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=4&pCode=C0017944&path=YAM~A0000002~M0001287~M0001322~C0017944&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=true&cCatFilter=YAM&eCatSupFldr=supplier-110-050-YAM Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 13 Maj , 2009 kan vara et läkage vid tätning nr 15 eller någon av de kulorna nr 18 ,har du kollat att den manuella frigörings skruven är åtdragen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
moffa 0 Postad 14 Maj , 2009 Inget synligt läckage och frigöringsskruven åtdragen, och ja den krånglade innan det var därför jag fyllde på olja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tutte 25 Postad 14 Maj , 2009 byt ventil nummer 38 o den kommer inte sjunka ventilen in mot akter mvh tutte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser