Jernevid 1 Postad 13 Maj , 2009 Jag tycker att körkapellt på min Uttern D55 skulle må bra av ett extra stag i framkant ovanför plastrutorna, då kapellet hänger något. Någon annan som delar min uppfattning och kanske redan har en lösning på problemet? Har du inte just en Uttern D55 men har haft samma problem i en annan båt kanske du kan beskriva hur du fick till en lösning. Kan man köpa lösa delar (var i så fall) och komplettera den befintliga ställningen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 13 Maj , 2009 Undrar om det kan lösas med tex staget till hamnkapellet - det är ju justerbart i längd. Eller en billigare lösning - ett teleskopiskt kvastskaft med lite justeringar. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jernevid 1 Postad 13 Maj , 2009 Skulle kanske letet lite själv innan mag postade på MG http://seaside.nu/ här finns ju både fästen, stag osv. Ska nog försöka komplettera med en extrabåge. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser