politby 1 Postad 13 Maj , 2009 Förre ägaren till den båt jag köpte i höstas hade monterat in en TV, en gammal analog-TV som jag inte kunde testa eftersom det inte finns någon analog-TV kvar i Stockholm. Löst i garderoben ligger en (relativt fräsch) Glomex-antenn som den tidigare ägaren hade skaffat, men det verkar som om de bara skickat ut den genom en ventil och haft den liggande lös på däck eller liknande vid TV-tittande. Nu har jag köpt en ny TV som jag ska skruva in och jag vill ge antennen en permanent plats. Problemet är bara att jag inte har någon targabåge eller radarstolpe på båten. Ni som har antenner av den här typen och liknande båtar som min (midkabinbåt utan targabåge), hur har ni gjort med antennen? Senast ändrad av politby | 13 maj 2009 | 10:05 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 13 Maj , 2009 På min båt fanns en antenn monterad på gösstaken. Tyckte inte det såg särskilt snyggt ut, så jag har istället monterat antennen på en justerbar arm med sugkopp av den typ man har till GPS:er i bilar. Tänker ha antennen undanstuvad och fäster upp den i vindrutan när det ska tittas på tv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxxan 0 Postad 13 Maj , 2009 Har monterat en rundstrålande antenn med förstärkare fritt läge på taket. Funkar kanon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser