maxxan 0 Postad 12 Maj , 2009 Jag har vinylliknande material i taket på cockpit som är lite sunkigt och som jag tänkte måla om. Jag vet att det finns färg som används till att måla om ex instrumentpaneler på bilar. Är det någon som har erfarenhet av detta och vet var det finns att köpa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 209 Postad 13 Maj , 2009 Det går inte att tvätta..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxxan 0 Postad 13 Maj , 2009 Jag har plockat ner några instrument m.m. som suttit fast med en mahogneybit i taket och därför gett ifrån sig viss färgskillnad. Har försökt att tvätta det utan större framgång. Jag kan alltid klä om allting men då det är ett större jobb samt att det är väldigt lite slitage i taket på cockpit så hade det varit grymt skönt att bara måla över det med vit sprayfärg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 209 Postad 13 Maj , 2009 Min erfarenhet är att det sällan blir riktigt bra i längren, oavsett vilken färg man väljer. Har dock hört att man kan rolla på färg för våtrum på vinyl, det ska tydligen fästa bra efter nogsam rengöring. Men det är ju alltid snyggare att tapetsera om, såklart... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxxan 0 Postad 13 Maj , 2009 Ok, kan kanske köra en kombination. Klä om dom stora lösa panelerna och måla dom små delarna som sitter fastklistrade i alu-ramen. Det bör nog funka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vkusten 0 Postad 13 Maj , 2009 Prova att tvätta med klorin och sedan spraya på färgen. Att spraya ger en snyggare yta än andra sätt att måla. Sådan sprayfärg finns i många butiker. (t.o.m på Biltema!!!) lycka till... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser