Dadid 19 Postad 12 Maj , 2009 Jag skulle behöva lite vägledning för att lista ut vad som är fel med min utombordare. Motorn går bra på tomgång. Dock möjligen något högt tomgångsvarv. Motorn går även bra i hela registret upp till ganska precis 5100rpm. Där och över hostar den regelbundet vilket hindrar mig att gasa ytterligare. Min första tanke var att det var varvtalsstoppet som trätt in, men redan vid 5100rpm verkar inte troligt. I dagsläget saknar motorn luftburk (låter mycket och skall åtgärdas) och propellern har för liten stigning. Jag vet inte om något av detta skulle kunna ha någon betydelse. Tacksam för alla former av tips och felsökningsidéer. /David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JensJ 0 Postad 21 Maj , 2009 Min Johnson 40 hade jag ingen luftburk på och det märktes ingen skillnad. Burken är väl mest till för att dämpa insugsljudet och att förhindra en och annan sjöfågel att sugas in.. Har du kollat bränslefilter osv. så att inget hindrar att den får tillräckligt med bränsle? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 21 Maj , 2009 prova o pumpa på bränsleblåsan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nina69 0 Postad 3 Augusti , 2010 Kolla bränsleslangen och fästet mellan bränslepumpen och slangen, vår hostade också vid höga vara, å då slog larmet på så att det gick end på tomgång, vi hade ett läckage där, så det kom luft in i slangen! mvh. Nina Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser