mercuryman 0 Postad 12 Maj , 2009 Har en Elan 495 x195 med en 40hp mercury 2takt-80 som gör 22knop med 2 pers motorn går hyffsat ,men kan nog inte mäta sej med en nyare 40hp Nu till frågan!Har köpt en fin Honda BF 50 -95 som jag ska sätta på,vad får jag? ex mindre förbrukning kanske, men vad mer? Och hur många knop kommer den att göra? värde ?Om jag ångrar mej och vill sälja den! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 12 Maj , 2009 1. Du kan räkna med betydligt lägre förbrukning, svårt att säga några siffror men helt klart märkbart under förutsättning att du har rätt propeller och motorn är rätt monterad och frisk. 2. Tystare, framförallt vid låga varvtal och avsevärt jämnare gång. 3. Du slipper irriterande blårök och 2-takts doft 4. Båten blir snabbare, svårt att veta toppfart gissningsvis 27-28 knop. 5 På minussidan får du en mer baktung båt Hondan är betydligt tyngre samt att accelerationen kan vara något sämre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mercuryman 0 Postad 13 Maj , 2009 ok tack för svaret! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser