per81 0 Postad 11 Maj , 2009 Hej! Har nyss köpt en Chaparral dc -87 och skulle behöva tips om vilken bottenfärg jag ska använda, nuvarande bottenfärg är Lago Racing Vit, går ej att få tag på då International tagit bort den vita färgen ur sortimentet .Vill ha tips om en vit alternativ bottenfärg som klarar 40 knop, Båten kommer att ligga i en Insjö. Tacksam för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wilderwein 2 Postad 12 Maj , 2009 Hej! Hade samma problem som du. Är Lago Racing en hård färg? När jag skulle skaffa färg var det viktigt att den skullle vara hård. Valet blev då Lefant TF vit. Vet inte om den är bra än då jag bara rollat på fösta lagret. Det stod att två lager skulle strykas på men i mitt fall blir det nog tre för att få en heltäckande yta. Lycka tilll Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 12 Maj , 2009 Varför behöver du bottenfärg i en insjö? Slem och slick får du ju under båten oavsett. Senast ändrad av Suckan | 12 maj 2009 | 13:43 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser