Gå till innehåll
tisdag 22 april 2025
rogerhoglund

Välja Forbina 9000 eller Nimbus 3003

Rekommendera Poster

Vi står och väljer mellan dessa båtar. Det finns både för och nackdelar med båda modellerna. Jag är intresserad av vad andra som har erfarenhet av lite störe modeller har att säga om saken! Kanske finns det någon helt annan modell vi förbisett som ger mer värde för pengarna?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vad det nu kan vara värt - har du läst de tester som finns i svensk båtpress som finns på dessa båtar? Om inte så tror jag jag har lite om jag letar, kan langa över till dig i så fall (i PDF då).

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Både är vettiga båtar men jag tycker nog Nimbusen är lite mer klustrofobisk och hade valt Forbinan. Modell 10000 blir nog min nästa båt om jag inte lyckas skramla ihop till en Nordwest 390

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du tittat på SUN 33 ?  I vår klubb har vi 2 stycken... Den verkar vara väldigt mycket båt för pengarna. Dessutom känns den rejält större en de två du tittat på.

www.holms.no/bilder33-1.htm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, Sun är säker jättefina båtar men kalkylen måste nog baseras på lång ägartid. Jag är bränd av båtköp av lite uddamärken som sedan är hopplösa att sälja. Är man väldigt säker att man skall behålla båten under många år så är Sun intressant.

Hälsningar

Roger

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...